A SMARTMOVE projekt zárókonferenciáján a Mobilissimus is képviseltette magát 2016. június 22-én, Kölnben.
A projekt keretében új módszertant fejlesztettek ki a közösségi és környezetbarát közlekedési módok népszerűsítése céljából. Az AMC – Active Mobility Consultancy – megközelítés lényege a közlekedésben résztvevők aktív bevonása a kommunikációs folyamatba, közvetlen (hagyományos és elektronikus direkt marketing, valamint személyes beszélgetések) és közvetett (online felületek, közösségi média) csatornákon keresztül.
A módszerben élesen elválik egymástól a meggyőzés céljából végzett kommunikáció, ahol új utasok megnyerése a cél, illetve az informatív jellegű, amelynek segítségével az adott célcsoportra testreszabott, részletes tájékoztatást nyújt a szolgáltató.
Az AMC módszert nyolc európai városban sikerrel alkalmazták projekt keretén belül. A résztvevő városok esetében mindenhol eltérő kihívásokkal kellett megküzdeni, de a cél ugyanaz volt: a közösségi és környezetbarát közlekedési módok térnyerése. A megoldandó problémák és a kitűzött helyi célok alapján eltérő célcsoportokat szólítottak meg, és a kommunikáció tartalma és módja is ehhez igazodott.
A projekt keretében elkészült útmutatónak köszönhetően AMC módszertani elemei a helyi körülmények figyelembevételével más európai területekre, így magyar városokra is adaptálhatók, ugyanakkor hangsúlyozni kell, hogy az aktív kommunikáció bevezetése csak megfelelő szintű szolgáltatások biztosításával lehet sikeres – a résztvevő városokban ezért jellemző volt a kommunikációs kampányt megelőző szolgáltatásfejlesztés.
Ahogy a képeken is látszik, Köln városa tökéletes helyszínt nyújtott a konferenciának: az óvárosra és a modern városrészekre egyaránt jellemző élhető közterületei, valamint logikusan felépített, kényelmes és modern közösségi közlekedési rendszere jó példával szolgál minden résztvevő város számára.