Folynak az előzetes felmérések Prágában, Pozsonyban és Budapesten

A CEAML projektben három, közterületek átalakítását célzó beavatkozás hatásainak mérésére vállalkoztunk. 2023 elején a Mobilissimus kidolgozta a projektkiválasztás szempontrendszerét és a hatásértékelés módszertanát, a CIVITAS Értékelési Keretrendszerre és a SUNRISE projekt tapasztalataira is alapozva.

Fentiek alapján a Mobilissimus szakmai támogatásával a helyi partnerek – a Cyklokoalícia, az Auto*Mat és a Magyar Kerékpárosklub – a megvalósításért felelős önkormányzatokkal egyeztetve kiválasztották a vizsgálandó beavatkozásokat:

  • Prágában a Moldva folyó felett épülő, a jelenleg közlekedő kompot kiváltó HolKa gyalogos-kerékpáros hidat, valamint a Černokostelecká úton a jelenlegi kerékpáros nyomokat felváltó kerékpársávot;
  • Pozsonyban a Podháj út átalakítását forgalomtechnikai eszközökkel (forgalmi sávok számának csökkentése, szélesebb és védettebb kerékpársávok, gyalogátkelő szigetek, Szlovákia első „holland típusú” kereszteződése);
  • Budapesten a józsefvárosi iskolautca-program egyik elemét a Trefort utcában.

Az egyes projektek céljait és várt hatásait alapul véve meghatározásra kerültek a vizsgálandó indikátorok, és május-június folyamán minden helyszínen megtörténnek az előzetes felmérések. Ennek keretében például Prágában felmérik a gyalogos és kerékpáros forgalmat a kompon és a szomszédos hidakon, a gépjárművek sebességét a beavatkozással érintett útszakaszon, nagy mintás kérdőíves felmérést végeznek a különböző kerékpárforgalmi létesítmények biztonságának megítéléséről; Pozsonyban forgalomszámlálást és sebességmérést, valamint kérdőíves felmérést végeznek a gyaloglási körülmények megítéléséről; Budapesten pedig a kamerás forgalomszámláláson túl az iskolába járás módjának kézfeltartásos felmérésére, a közterület-használat megfigyelésére és zajmérésre is sor kerül.

Fotók: Cyklokoalícia, Auto*Mat, Magyar Kerékpárosklub

 

A beavatkozások a tervek szerint 2024 tavaszáig megvalósulnak, így egy év múlva lehetőség nyílik a felmérések megismétlésére, és a hatások számszerűsítésére.

Szentendre a NXTLVL Parking INTERREG Central Europe projekt egyik magyar követő városa. A város a Duna mellett fekszik, Budapest közelében, történelmi városközpontja igen sok turistát vonz. Szentendrére nagyon sokan költöztek ki az elmúlt évtizedekbe...
Tovább »

2024. június 11.
civinet-dunaszerdahely-vezerkep
A Nagyszombati Kerületi Önkormányzat és fejlesztési ügynöksége, a KIRA Dunaszerdahelyen szervezett workshopot a csallóközi térség önkormányzatai számára, ahol – eredetiben vagy tolmácsolással – magyarul tájékozódhattak a kerékpáros közlekedés és keré...
Tovább »

2024. április 30.
Forrás: EIT Urban Mobility
2024. január 17-én és 18-án az Új Európai Bauhaus közösség Barcelonában gyűlt össze. Az évente megrendezett esemény a közösség több érdekeltjét hozza össze, legyen az induló vállalkozás, különböző felhívások nyertes projektjei vagy az Európai Bizotts...
Tovább »

2024. március 07.