Agónia vagy újratervezés: vidéken is lehet jobb a városi közlekedés

Magyarországon a helyi közlekedés szemszögéből van Budapest és vannak a vidéki városok. Óriási a különbség a hárommilliós budapesti agglomerációs tér közlekedési komplexitása és Debrecen, Szeged, Miskolc, vagy a közép- és kisvárosok közlekedése között. Más a kereslet nagyságrendje, valamint a kínálat mennyiségi és minőségi paraméterei is. Míg Budapesten kialakult a közösségi közlekedés presztízse, van egy stabilan magas szolgáltatási szint, addig a vidéki városokban néhány kivételtől eltekintve akár 20-50 százalékos teljesítménycsökkentés jellemezte az elmúlt évtizedet. A képhez hozzátartozik, hogy a személyszállítási törvény a Fővároson kívül önként vállalt feladatnak tekinti a helyi közösségi közlekedés megszervezését.

 

Ekés András és Fejér Balázs cikke a G7-en olvasható.  

A Magyar CIVINET Innováció a közösségi közlekedésben témában rendezett szakmai találkozót 2023. november 20-án Szombathelyen, a realCity támogatásával, a házigazda pedig Szombathely MJV Önkormányzata volt a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ...
Tovább »

2023. november 24.
Zöld
A városok világszerte számos kihívással néznek szembe: a klímaváltozás, a tiszta és egészséges lakókörnyezet biztosítása, illetve a megfizethető és biztonságos energia kérdései mindenhol égetőek. A problémák egy része a közlekedés területén keletkezi...
Tovább »

2023. november 24.
A budapesti trolibuszrendszer idén ünnepli fennállásának 90. évfordulóját, ezért november 9-én magyarországi és európai szakértők gyűltek össze Budapesten, hogy megünnepeljék a trolibusz-szolgáltatást, és különböző nézőpontokból megvitassák a fenntar...
Tovább »

2023. november 15.